четвъртък, 7 март 2019 г.

Кажете на бръчките „ДА“!



Вече можем да престанем да се борим с възрастта, а кожата ще защитаваме не само от слънцето.

Индустрията за красота  стремително се развива и процъфтява, потокът от тенденции за козметични грижи е  безкраен, иновативни мини-марки се раждат почти ежедневно.

Но  сред целият този шум има наистина значителни движения, които се превръщат във  важни посоки.

 Най-голямата тенденция  е:
ОТ МЛАДОСТТА НА КОЖАТА КЪМ НЕЙНОТО ЗДРАВЕ.

Сегментът за подмладяване е най-големият в козметичната индустрия. Това включва средствата за "всички признаци на стареене" и тези, които "локално" решават проблеми, но по един или друг начин са насочени към промяна на външния вид.

 През последните години стана ясно, че отношението на жените към посланията насочени към запазване на младостта среща отрицателен отговор.

Това се дължи на увеличаването на продължителността на живота  и трябва да се съгласим , че е невъзможно да останем без бръчки на 60-70 години.

Гладката, млада кожа вече не е крайната цел, жените днес са много по-уверени в себе си и приемат промените, които годините носят.

 Септември е основният месец в годината в индустрията на модата и красотата и затова, ако някой се появи на корицата на септемврийския брой на Allure, това не е случайно. Миналата година, Allure, водещото световно списание за красота, поверява тази важна мисия на 72-годишната актриса Хелън Мирън, което само по себе си е заявление. Главното мото гласи: «Край на епохата anti-age. Това е нашето предизвикателство към индустрията». Главният редактор на изданието, Мишел Лий, казва, че от сега нататък Allure отхвърля термина anti-age и вече не отбелязва козметичните продукти с този термин.

Всъщност, това не означава, че кремовете и серумите са престанали да работят в един миг, но трябва да наричаме нещата с техните собствени имена.

“ Стареенето е неизбежно. Стареем всяка минута, всяка секунда. Безсмислено е да се борим с това, но  е вредно да се страхуваме от старостта. Никой не предлага да спрете да използвате ретинол, например, в грижите  за кожата си. Важно е да се промени отношението към остаряването, както и да се научим как да говорим за това правилно ”, пише Мишел Ли в писмото си до редактора, който отговаря за номера на изданието.

След това индустрията за красота вече не може уверено да нарече жени с  бръчки непривлекателни.

И въпреки че рекламните кампании за козметика все още използват такива твърдения като „жените започнаха да изглеждат по-млади след 12 седмици от употребата на крема”, те вече са заменени от други, отразяващи по-холистичен подход към красотата и външния вид.

Най-успешният пример е терминът " glass skin " или "стъклена кожа", който дойде при нас от Корея. Това означава светеща кожа, с влажен здравословен блясък, но без използването на декоративна козметика.

Такава кожа е полирана, полупрозрачна и порцеланова, тя свети от здраве на всяка възраст.

Рекламната кампания на Lancome Renergie Multi Glow е отличен пример за това как тази тенденция за „здрава кожа на не млада възраст” се внедрява в Европа.

Продуктът е предназначен за жени над 60 години и твърди, че прави кожата "здрава, еластична и сияйна".

Така че бръчките в близко бъдеще ще престанат да бъдат за жените враг номер едно.

Влиянието на циркадните ритми.

Това е гореща тема в научната общност, която стана актуална във фармацевтичната индустрия през 2017 г. и продължава да се развива в козметиката. Циркадните ритми са ежедневните колебания на различни биохимични параметри на човешкото тяло.

Оказва се, че всяка клетка в нашето тяло има молекулен часовник отговорен за производството на специфични протеини и ензими.

Науката се фокусира главно върху усвояването  на хранителните вещества и метаболизма, установен е ритъмът на черния дроб. Козметологията  взе палката и установи, че в кожата също има  такива часовникови клетки.

Кожата също така следва ежедневните ритми и променя функционалността си в зависимост от времето на деня. През деня основната функция е да се предпази, докато клетъчното делене и развитие са минимални, а развитието на клетките достига максимално ниво.

През нощта кожата е насочена към възстановяване: притокът на кръв, храненето и абсорбцията на елементите от горния слой на кожата се увеличават, така че по това време на деня кожата е по-податлива на формулировки с високо съдържание на активни съставки.

Така, че се пригответе за факта, че ще има повече продукти с висока концентрация на активни вещества за през нощта и впечатляващи резултати на сутринта.

Цялостна защита на кожата.

 Наскоро L'oreal Lab (която е пример за много марки) описва концепцията, наречена “Exposing Skin Aging”. Смисълът на тази работа се свежда до факта, че както външните, така и вътрешните фактори, както и тяхното взаимодействие, както и реакцията на тялото на отделния човек върху кожата, влияят върху стареенето на кожата. Учените са идентифицирали седем ключови фактора, които допринасят за преждевременно стареене:

слънчева радиация (UVA, UV, IK),
 пушене,
средна температура в района на пребиваване,
хранене,
ниво на стрес,
липса на сън,
общо замърсяване на въздуха.

Време е да се премине от понятието „вреда от ултравиолетовото лъчение“ към по-обемния и многофакторен формат на защита. Пазарът вече е свидетел на увеличаване на продукти против замърсяване, които защитават и възстановяват кожата на жителите на мегаполиса и се появяват средства за  защита от инфрачервени лъчи, които излизат от електронните приспособления (компютри, телефони и т.н.).

В нашата дигитална ера, разбира се, вече се появиха мобилни приложения, които чрез геолокация предоставят информация за замърсяването на въздуха и слънчевата радиация, измерват времето за сън, наблюдават диетата (трябва просто да снимате това, което редовно ядете).

И скоро тази информация може да бъде споделена с козметичните концерни, така че те да преконфигурират своите линии за „местния режим“ или да изпратят лични съвети за защита и превенция на кожата.

Натурални иновации.

Въпреки всичко“зелената“ продукция   продължава  да расте. Може би някои смятат, че естествените продукти не са толкова ефективни, колкото техните неестествени аналози.

Това се отнася не само за козметиката, но и за домакинските химикали.

 Въпреки това, през последните няколко години подходът към представянето на природните продукти се е промени.

Това се дължи на насърчаването на здравословния начин на живот и по-внимателното отношение към екологията на планетата.

Хората, които се придържат към здравословен начин на живот  станаха основни потребители на такива средства.

И самите производители променят подхода си към рекламата и предпочитат да подкрепят изявленията си с клинични проучвания.

На срещата на дерматолозите американската марка Burt's Bees представи презентация, в която подробно описа предимствата на своята козметика над „синтетичните” аналози и демонстрира клинични проучвания, доказващи, че техните естествени продукти овлажняват, намаляват сърбежа и зачервяването и засилват бариерната функция на атопичната кожа.

Така,че  органичните марки ще стават още по-силни и по-убедителни.

 Някои тенденции излизат отвъд времето, тъй като здравият разум и мощната научна база са зад тях.

 Но сега вече можете лесно да отделите мухата от котлета си и да се съсредоточите върху наистина полезните тенденции.

Светът се променя и днес няма стандарти за красота. И ако смятате, че тези, които са над 60 години  са вече зад борда отдавна сте изостанали от модата. Те откриват шоута на Fashion Weeks, снимат се в рекламни кампании на козметични и модни марки, а техните instagrams не са по-лоши от тези на   милениумите.

Не е ли това идеалното време за започване на важен диалог със света и самата себе си. И да разберем, че красотата не е приоритет на младите, а възрастта не е болест  и няма нужда да се борим с нея. Пълнителите за бръчки, течният колаген, маските с хиалуронова киселина не са длъжни да ви направят с десет години по-млади, те са предназначени да ви помогнат да бъдете добре поддържани запазвайки уникалните си черти. Момичетата трябва да изглеждат като момичета, а бабите - като баби и това е нормално.








Бъдете здрави и красиви!






Няма коментари:

Публикуване на коментар