петък, 9 март 2018 г.

Вместо вчерашно поздравление за 8-ми март



Знаеш ли в какво е слабостта на жената? Съвсем не е в баналното разбиране, че жената е от слабият пол. Нашата слабост е в противоречието. Ние изживяваме епохата на самоопределянето.И докато извършваме тази вътрешна работа със себе си сме уязвими.

На онези, които отдавна знаят кои са  е много по-просто да живеят. Всичко им е ясно,разделено на черно и бяло, лесно избират приятели, оценяват събития, лесно не се объркват по Пътя.

Дори самият вчерашен празник, възникнал като символ на еманципацията, утвърждаващ равните права на жените и тяхното излизане от сянката, сега е изгубил този смисъл и се отбелязва като празник на пролетта и красотата, празник на женската слабост. Противоречие.

Всяка жена живее на кръстовището на поне три вектора. Алтернативно се втурва в различни посоки с което се обърква и заблуждава другите:

-аз мога сама: уча се да печеля пари, вземам самостоятелни  решения, стремя се към свобода, движа се по кариерната стълба, не искам разрешение, стремя се да оставя след себе си следа, залагам на развитието и собствената си отговорност.

- аз съм принцеса: чакам защита, търся силен мъж, който да ме носи на ръце, финансово да ме осигурява, искам  да ме оценяват само позитивно, да ми посвещават живота си, залагам на моята сексуалност и женски чар.

- аз съм никоя : съмнявам се, че имам право да искам нещо, не намирам достатъчна подкрепа нито при принцесите, нито при самостоятелните, не се радвам на собствените си постижения, не умея да благодаря за помощ, помня, че от столетия съм била никоя и преживявам вътрешен конфликт.

И в този шизофреничен коктейл ние продължаваме да живеем. Когато за един ден трябва изведнъж да стана беззащитна и малко глупава въпреки, че през останалите дни мога и сама да си купя цветя и изобщо мога всичко. Мъжете в такава ситуация въобще губят съображението си и просто се стараят да минат по минното поле без жертви.

Бих искала всяка една от нас и даже всеки от нас, да усеща тези вектори и свободно да преминава от роля в роля. И да се съмняваме, и сами да постигаме  и да искаме да се грижат за нас. Да се възползваме от нашите противоречия и да не бъдем обременявани от тях.Да не избираме страна,  а да бъдем гъвкави.

*вместо вчерашно поздравление

Няма коментари:

Публикуване на коментар