четвъртък, 28 април 2016 г.

Умееш ли да бъдеш красива?



Странна постановка на въпроса: ти или си се родила красавица, или си натренирала тялото си и  ъпгрейднала лицето си до собственият си естетичен стандарт,  какво има в това за умеене . Но съм уверена, че това именно е навик , който аз лично не притежавам. Да,   имам правилно, средностатистично лице върху което може да се нарисува  каквото и да е, но не умея да бъда красавица въпреки, че добре разбирам как това се прави.

Красотата е сбор от няколко съставки. Първо е темпото. Казват, за да изиграеш сексуалност е достатъчно  да забавиш движенията си на двадесет процента. Опитайте направо сега: бааааааааавно сложете крак върху крак, наклонете главата си, оправете  кичурите на косата си с дълги, поглаждащи движения. Аз пиша на таблета в парка, правя това  и минувача, говорещ по телефона за секунда забравя думите си. Но по дяволите, аз прекалено бързо чукам по клавишите! Аз въобще живея по- стремително от повечето хора, още от детството си имам тахикардия, сърцето ми много бърза, аз бързо вървя, бързо мисля и даже бързо лежа, защото по това време обикновено измислям нещо или за нещо се тревожа. В тази нарочна сексуалност аз потъвам и преставам да съобразявам, но тя работи !
Веднъж гледах треторазредна американска комедия  , казваше се «17 и 70» или нещо такова. Закомпленсиран тинейджър и неговият дядо получават токов удар и обменят съзнанията си:момчето   в тялото на стареца  изпада в кома, а дядото получава  хилаво юношеско тяло. Резултата дори в изпълнението на среден артист ме порази: нескопосаното момче пред очите ми се превърна в обаятелен самец, който сега бавно ще се спусне от планината и ееееее и ще се запознае с цялото стадо. Щом това може да се изиграе в киното, значи е възможно и в живота.  
Красотата прави и идеалната осанка, за това няма нужда от обяснения. Има един начин да се носиш, който наричам” осанката на Бродски”, като на паметника на Новинският булевард. Това за нищо не става. Невъзможно е да бъдеш красавица, когато раменете ти са увиснали, шията опната и главата вирната. Тази поза казва   «страхувам се от вас, но ви презирам » или «ужасно ми е неуютно, но го прикривам ». Изправеният, но отпуснат гръб е някакъв анатомичен фокус, който никога не ми се е удавал, но си струва да бъде усвоен.

Би било странно да забравя за лицето: тук всичко решава мимиката.Жените, които са предварително уверени в своята некрасивост винаги изглеждат зле на снимки, дори и да са достатъчно хубавички.Те прекалено усърдстват с лицето си стараейки се  то да приеме някакво особено изражение. Отчайвайки се да бъдат красиви решават да бъдат  «забавни » от което автоматично се създават някакви смешни муцунки. Това се вижда особено на групови снимки: всички хора са като хора, а една е непременно с гримаса, крива уста, скосени очи и крив нос и по този начин тя се прави на забавна. Оставете физиономията си на мира, опитайте се поне веднъж да погледнете в обектива като дърво или камък.  
Казват, че  голямо значение има  «поддръжката »: без идеални нокти, безупречна прическа и още без нещо си дори не смей да мислиш за красота. В действителност хубави са не косата- ноктите – обувките, които са съвършени, а онези, които не пречат. Главната тайна на красавицата е не е в съсердоточването върху това  , «как изглеждам», а върху това, «как се чувствам».

Красотата е самоусещане. Постоянното осъзнаване на тялото си, изпълването на всяко движение със смисъл и чувство за себе си. Не с чувството за себе си като красавица, а просто себе си, тук и сега, със своето право да бъдеш, със своята уместност. И при това за никъде да не бързаш, защото суматохата  убива красотата освен  ако не си химик намиращ прелест в брауновото  движение.
Хората често свързват красотата с покоя, хармонията и докосването до вечността. Докато се суетите вие транслирате какво ли не – живост, забавност, веселие, но по никакъв начин «аз съм красива ».
Разбира се, че не сте длъжни, не на всички висшата цел в живота е да радват очите и да украсяват света. Но ако изведнъж ви се прииска, то първата крачка трябва да бъде именно такава: да удариш спирачка, да изправиш гърба, а по-нататък ще бъде по – леко.




Няма коментари:

Публикуване на коментар