събота, 25 юни 2016 г.

Правим сами: Крем-дезодорант римейк на SOAPWALLA

$14.00

Както винаги когато става дума за органичен крем - дезодорант в блогосферата се заинтересувах от състава на хваления в коментарите дезодорант на SOAPWALLA...    http://soapwallakitchen.com/products/deodorant-cream?variant=288256202

Обаче съставките в него не ме накараха  да  да искам да ги дублирам .. . Това е наситен с мазни абсорбиращи пудри  крем с етерични масла .
Трябва да кажа, че моите дни са дълги, тъй като аз ставам в 7.30 и съм в активно движение до 20:30. С това темпо съм длъжна да имам дезодорант, който да не е опасен и да не съдържа  алуминий и парабени, да не предизвиква раздразнения и да не цапа дрехите.   
Накратко, реших да направя аналогов вариант! В коментарите казват, че  първоначално е ефективен, но има много критикуващи от друга страна поради предизвикания дразнещ обрив под мишниците ... 
И така, ето моята домашен версия на Крем-дезодорант от SOAPWALLA:

масло жожоба: 8%
каприлово масло или фракционирано кокосово: 5%
масло шипка (или мацерат от шипка): 4%
Масло шеа: 32%
цинк рицинолеат: 3%
корени от арарут или тапиока: 18%
Сода за хляб: 14%
каолин 10%
глицерин  2,8%
ЕМ лавандула: 1%
ЕМ чаено дърво  1%
ЕМ сладък портокал 0.5%
ЕМ Мента  0.25%
ЕМ бергамот без фурокумарини 0.25%
Витамин Е  0.2%

Начин на приготвяне:

Смесвате праховете.  
Разтопете  цинка - рицинолеат с масло от ший и каприлово масло на водна баня.Ако нямате цинк-ренолеат използвайте цинк без нано частици и просто го добавете към праховете. След като маслото от шеа  се стопи свалете от водната баня и добавете останалите масла. 

Изсипете праховете в горещата маслена фаза и разбийте добре до получаване на хомогенна смес.
Добавете глицерин.
След като сместа се охлади  добавете етеричните масла и vit.E.
Поставя се в хладилник (не във фризера) докато крема се втвърди.

Моето мнение след 2 седмици на употреба. :-)

Това е лесно изпълним продукт и ми е любим  от всички които съм правила до сега.
 Добре се усещат етеричните масла, без да са опияняващи, нито досадни и ми харесва кремообразната текстура. Намирам прилагането за много приятно. Праховете мисля, че абсорбират потта добре.
Не се тревожех от дразнене под мишниците, когато тествах концентрацията от етерични масла: рецептата дадена по-горе показва, 3% етерични масла и реших да опитам с 4% ЕМ. 
Това е и концентрацията, която  предпочитам: 

ЕМ лавандула: 1.20%
ЕМ чаено дърво: 1.20%
ЕМ сладък портокал : 0.75%
ЕМ мента: 0,50%
ЕМ бергамот без фурокумарини: 0.35%

Точно сега, за моите работни дни  и ходене много пеш дезодоранта се оказа ефективен!  
Извод : не само изразходих количеството, но възнамерявам със сигурност да го направя отново.Структурата е перфектна, въпреки, че е  по-мек в горещо време. Не цапа дрехите ми, което е изключително.
Бъдете здрави и красиви! 




2 коментара:

  1. Чудесна рецепта ,но...цинк се намира само като цинков окис/оксид :)

    ОтговорИзтриване
  2. Здравейте, искам да опитам рецептата, но не мога да намеря цинков рицинолеат. Не искам да ползвам цинков оксид, защото според мен не са взаимно заменяеми. Бихте ли ми казали от къде да го закупя :)

    ОтговорИзтриване